Mitic Viatges a la vall de Lauterbrunnen

La vall de Lauterbrunnen

Amb el seu aire pur i l’altíssima qualitat de vida, podríem dir que Suïssa ens ha rejovenit a tots els que hem format part de la “Ruta cultural i paisatgística pels Alps Suïssos”.

En una setmana hem descobert els atractius naturals, històrics, culturals i gastronòmics de Suïssa. I és que Zuric, Lucerna, Berna, Lausana, Montreux, Ginebra, són totes ciutats encantadores amb bellíssims racons i monuments per visitar.

Mitic Viatges a Berna

Centre de Berna

El pont de fusta de Lucerna

Una de les incògnites en un viatge a Suïssa és el temps i una setmana dóna per a tot: sol, núvols, pluja… A Lucerna el sol se’ns va resistir i també ens vam haver de conformar amb navegar pel llac Brienz sota un cel ben negre i amenaçant. A canvi, però, ens vam sentir recompensats amb el cel clar i el sol radiant que vam tenir al mirador de Gornergrat, on vam gaudir d’unes vistes fantàstiques dels Alps Suïssos i ens vam fer una memorable foto de grup.

Grup de Mitic Viatges al mirador de Gornergrat

El Matterhorn o Cerví

A Suïssa tot és bonic i plàcid, però si haguéssim de destacar-ne alguna cosa, diríem que ens va sorprendre gratament el casc antic de Ginebra i ens van meravellar la Capella de la Pietat i la Verge Negra de l’Abadia d’Einsiedeln, on ens vam anar colant a la sagristia en grupets petits i vam veure cantar els monjos des de primera fila.

Els recorreguts dels trens panoràmics, com el Golden Pass, també foren senzillament espectaculars i vam tenir el privilegi d’anar en vagons privats reservats que Mitic Viatges va reservar en exclusiva per a nosaltres.

I què seria d’un viatge a Suïssa sense tastar el formatge i la xocolata? A l’estació del cremallera de Zermatt vam degustar una deliciosa fondue en un autèntic xalet suís. Fins i tot els celíacs van poder menjar formatge i fondue aptes per a ells. I una de les anècdotes més gracioses del viatge va ser quan vam arribar a una fàbrica d’Emmental disposats a conèixer el procés d’elaboració d’aquest famós formatge i resulta que els encarregats eren de Lugo i ens van fer totes les explicacions amb el seu característic accent gallec. Aquestes anècdotes són les que converteixen cada viatge en únic.

Plaça de les Nacions a Ginebra (esquerra) i cascada Staubbachfall a la vall de Lauterbrunnen (dreta)

Sense voler-ho, al llarg d’aquest viatge cultural en grup per Suïssa hem anat seguint l’estela de personatges famosos. A Meiringen vam veure la cascada de Reichenbach de 120 metres d’altura, que l’escriptor Sir Arthur Conan Doyle va triar com a escenari de la mort del cèlebre Sherlock Holmes, immortalitzat amb una estàtua a la plaça del poble. A la bella i bohèmia Montreux, un Freddie Mercury de bronze i amb actitud desafiant presideix el florit passeig a la riba del llac Léman. També a Montreux, a les masmorres del Castell Chillon hi havia reclòs el sacerdot François Bonivard, a qui Lord Byron va dedicar un poema. I resulta que a l’hotel-restaurant de Ginebra on vam fer el dinar de comiat d’aquest viatge per Suïssa s’hi han allotjat celebrities com George Clooney o la família Clinton. Sens dubte, un final de luxe.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

Ús de cookies

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies segueixi el següent enllaç per Més informació política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies
error: Content is protected !!