Grup de Mitic Viatges a Islàndia

Impressionants paisatges dominats per volcans, cascades, glaceres i fiords concentrats en un territori relativament petit i poc poblat. Així és Islàndia, una illa que sedueix tots els viatgers, així com també ens va seduir als que vam decidir descobrir-la en un dels viatges culturals en grup de Mitic Viatges. Acompanyats pel professor Lozano, que amenitzava els trajectes en autocar amb les seves fantàstiques explicacions sobre geologia i medi ambient, vam recórrer l’illa per conèixer-ne totes les cares. A més, vam tenir la gran sort de gaudir-ne amb sol, bon temps i només una mica de pluja, la qual cosa és gairebé increïble.

L’original zona geotèrmica de Námaskard amb pous de fang en ebullició i fumaroles que desprenien una forta olor de sulfur va ser un bon inici. Poques vegades tenim l’ocasió de veure com la Terra escup gasos i aigua bullint al costat del cràter inundat de color turquesa d’un volcà com el Viti.

Catedral de Reykjavík i zona geotèrmica de Námaskard

El més sorprenent és que en poques hores vam canviar radicalment de paisatge per trobar-nos la segona glacera més gran d’Europa: Vatnajökull. Des de les acollidores cabanes de fusta a les quals ens vam allotjar en aquesta etapa de la ruta, vam gaudir de fabuloses vistes d’aquesta immensa glacera. Amb una superfície de 8.000 km²,  Vatnajökull té varies llengües i una d’elles desemboca al Jökulsárlón, una llacuna glacial, en què les aigües del desgel es barregen amb les de l’oceà Atlàntic. A bord d’un vehicle amfibi, vam navegar entre els icebergs del Jökulsárlón. Va ser una experiència molt divertida, durant la qual la guia del vaixell ens va mostrar un tros de gel, que vam poder fotografiar i fins i tot tastar!

Llac glaciar Jökulsárlón

Tot creuant amb l’autocar l’impressionant camp de lava d’Eldhraun, on vam descobrir que hi havia níquel, ens vam imaginar que així devia ser probablement el nostre planeta en un principi. I per descriure-ho, val més una (o vàries) fotos que mil paraules.

Camp de lava d’Eldhraun

El canó d’Ásbyrgi, que s’afegeix a la varietat paisatgística d’Islàndia, ens va sorprendre amb els seus 3,5 km de llarg per 1 km d’ample, els seus cingles de fins a 100 metres d’alçada, amb la seva forma de ferradura i, sobretot, amb el seu bosc, que és un bé escàs en aquesta illa volcànica. El passeig que vam fer pel canó va ser bonic i agradable.

Canó d’Ásbyrgi

Les ciutats i els pobles islandesos són petits, tranquils, estan envoltats d’una natura sublim i solen tenir alguna peculiaritat: o bé algun edifici d’arquitectura singular o bé algun museu ben curiós. En aquest viatge, a més de conèixer Reykjavík, també vam visitar el tranquil i colorit poble de pescadors de Husavik, activitat que no figurava al programa de la ruta, com tampoc hi figurava la visita al Museu Folklòric a l’aire lliure d’Skogasáfn, que ens va regalar Mitic Viatges. Aquí antigues granges de torba i una col·lecció d’objectes ens varen transportar al passat rural d’Islàndia. Que dura que havia de ser la vida allà en aquells temps!

Museu Folklòric a l’aire lliure d’Skogasáfn

Tot viatge com cal a Islàndia ha d’incloure un bany al fantàstic Llac Blau i nosaltres no podíem ser menys. Ens vam divertir empastifant-nos amb el fang de silici del Llac Blau, posant-nos mascaretes purificadores i fent-nos fotos aquàtiques, que custodiarem com un secret ben guardat.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

Ús de cookies

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies segueixi el següent enllaç per Més informació política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies
error: Content is protected !!